75 års jubilæum

Den 18. maj 1993 fyldte klubben 75 år, og det blev markeret med en stor reception på Græstedgaard.

I dagens anledning blev der udgivet et flot jubilæumsskrift, som var forfattet af Erik Aasberg.

Jubilæumskampen var turneringskampen mod B93 søndag den 19. maj 1993.

Efter indstilling fra ØFC blev Allan Kristensen i 1993 tildelt Ølstykke kommunes lederpris.

Allan fik prisen for mere end 20 års arbejde som spiller og især en meget afholdt holdleder for 1. holdet.

Allan Kristensen sammen med den anden prismodtager, Louis Høj fra FDF/FPF flankeret af formanden for kulturelt udvalg Henning Nielsen og borgmester Birthe Hansen.

Sponsorer i ØFC i 1993.

ØFC’s 1. hold 1993.
Bagest fra venstre: Kenneth Johnsen, Jesper Valbom, Johnni Kristensen, Jonathan Gissel, Michael Pedersen, Jan Nielsen.
I midten: Ole Nøhr (pro-leder), Jan Christoffersen, Brian Jensen, Bo With, Lars Gasberg, Morten Topp, Johnny Spangenberg, Søren Lykke (massør).
Forrest: John Andersen (træner), Carsten Thunø, Jan Christensen, Per Poulsen, Michael Jacobsen, Thomas Jensen, Allan Kristensen (holdleder).

I 1993 afsatte Ølstykke kommune midler til et nyt omklædningsrum ved bane 1. Det blev senere ændret, så der blev bygget et klubhus.

I mange år er der i DBU-regi blevet foretaget afstemninger mellem spillere i de forskellige divisioner for at finde årets spiller og profiler.

I 1993 blev følgende valgt:

Årets spiller: Jakob Kjeldbjerg, Silkeborg IF
Årets profiler:
Kvalifikationsligaen Jesper Thygesen, Ikast FS
1. division Lars Gasberg, Ølstykke FC
2. division vest Peter Rasmussen, Nørre Aaby IK
2. division øst Finn Buchard Christiansen, AB

Kåringen og overrækkelse af gaver foregik i Bikubens galleri ”Rampen” i København.
Fra venstre ses: Jesper Thygesen, Lars Gasberg, Jakob Kjeldbjerg, Peter Rasmussen, Kay Dam Steffen sen, Bikuben og Finn Buchard Christiansen.