1982

I starten af 1982 indkøbte fodboldvennerne en bus, som skulle bruges til befordring af fodboldhold til udekampe.
Præsentation af den nye bus.
Fra venstre: John Henriksen, Tage Jensen, Svend Erik Hansen, Claus Hansen og Sven-Erik Nielsen.

I juli 1982 var ØIF’s bedste drenge-, junior- og ynglingehold på en 10-dages træningstur (ferie) til et center nord for Glasgow i Skotland.
Holdene spillede bl. a. kampe mod hold fra andre lande, som også var på stedet.

På et hovedbestyrelsesmøde i ØIF i sommeren 1982 udtrykte fodboldafdelingen sig kritisk overfor medlemskab af hovedforeningen.

I 1982 blev ØIF’s 1. old boys hold landsmestre i fodbold ved landsmesterskaberne i Nyborg.

I 1982 blev Ølstykke Cup afviklet sidst i juli måned.

Brugsen i Ølstykke stationsby var sponsor, og cup’en var derfor omdøbt til Winner Cup.

De 4 deltagende hold var Lyngby, KB, Frem og AB med KB som vinder af de 20.000 kr.

De sidste aftaler er på plads.
Brugsuddeler Svend Erik Markussen sammen med Claus Hansen og Claus Nielsen.

Man havde fået badmintonstjernen Lene Køppen til at forestå præmieoverrækkelsen.

Lene Køppen overrækker checken på 20.000 kr. til KB’s anfører Ole Quist. Bagved ser Sven-Erik Nielsen  smilende til.

Lene Køppen fik en gave overrakt af Sven-Erik Nielsen som tak for hjælpen.

Den 1. august 1982 ansatte ØIF’s fodboldafdeling for første gang en kontorhjælp.

Den ansatte var Ulla Guldbæk, som skulle arbejde 4 timer om ugen, heraf 2 timer hver tirsdag aften på Græstedgård.

I november 1982 fejrede Ølstykke Fodbolds Venner 10 års jubilæum.

Det blev fejret på behørig vis, og udover selv at modtage gaver på dagen forærede vennerne 60.000 kr. til fodboldafdelingen.

Fodboldvennerne overrækker gaven til fodboldafdelingens formand, Per Vingaard.
Fra venstre: Johannes Refslund, Arne Christiansen, John Henriksen, Flemming Kastbjerg, Claus Hansen, Sven-Erik Nielsen, Claus Nielsen, Per Vingaard, Tage Jensen og Svend Erik Hansen.

Kassereren i ØFV, Svend Erik Hansen havde også jubilæum i 1982, idet han startede som kasserer ved starten i 1972.
Han fik overrakt en gave og blev samtidig udnævnt til æresmedlem i ØFV.

Claus Hansen overrækker gave til Svend Erik Hansen. På billedet ses også Tage Jensen, Flemming Kastbjerg og Sven-Erik Nielsen.

Ølstykke cup blev altid overværet af mange tilskuere. Det skyldtes måske den store omtale, som blev arrangementet til del. Blandt andet havde BT og Ekstrabladet store og rosende artikler om turneringen.

Spillertruppen i ØIF i 1982.

Johnny Christensen
Freddy Larsson
John ”Hoppe” Hansen

Billeder fra afslutningsfesten 1982

140 medlemmer var mødt op til afslutningsfesten på Ølstykke bibliotek lørdag den 20. november 1982.

Som sædvanlig blev der uddelt en masse pokaler:

Årets spiller blev Michael Hero Jacobsen.

Årets gennembrud blev Andre Rohde.

Humørsprederpokalen gik til Freddy Larsson.

Årets tilskuer blev Erik Andersen.

Desuden var der pokaler til Henrik Christensen og Henrik Ankjær.

Bjarne Bach Sørensen fik overrakt lederprisen og fik desuden en flot gave fra Ølstykke Fodbolds Venner som påskønnelse af det store arbejde, han havde udført til gavn for fodbolden i Ølstykke.

Om eftermiddagen samme dag markerede Ølstykke Fodbolds Venner 10-årsdagen for foreningens stiftelse med en reception på Græstedgaard.