Opstart til sæsonen 1977.

Bagest fra venstre: Flemming B Nielsen (holdleder), Ove Christensen, Flemming Nielsen, Jørn Blæsbjerg, Knud Olsen, Sven-Erik Nielsen, Frank Segervind, John Stig Hansen, Kaj Ole Pedersen, Poul Møller, Jan Christensen, Finn Nielsen, Per Vingaard (træner).
Forrest: Kurt Mortensen, Bjarne Petersen, Steen Olsen, Allan Bothmann, Arne Christiansen.

ØIF's førstehold 1977.
Bagerst fra venstre: Niels Petersen, Per Vingaard (træner), Kaj Ole Pedersen, Fritz Gronemann, Søren Jøns, Poul Møller, John Stig Hansen, Ove Christensen, Jan Pettersson, Claus Nielsen (hold- leder)
Forrest fra venstre: Kenneth Hansen, Arne Christiansen, Arsell Svensson, Jan Christensen.

ØIF har igennem årene haft mange sponsorer, blandt andre har mange ungdomshold nydt godt af forskellige firmaers velvillige indstilling.

Her 2 eksempler på sponsorstøtte:

Ølstykke planteskole 1977
Bagest fra venstre: Planteskolemand, Michael Kristensen, Martin Jensen, Claus Finnerup, Michael Hansen, Peter Hansen, Carsten Lauridsen, Anders Lorentzen, Bo Jacobsen fra planteskolen.
Forrest fra venstre: Lars Gasberg, Klaus Østbo, Johnni Kristensen, Jesper Jensen, Kristian Faurholt, Lars Ankjær, Steen Hansen.

Modestalden 1977

Leder for holdet var Ib Nielsen, som i 1977 modtog ØIF's lederpris

I 1977 udvidedes anlægget ved Ølstykkehallen med yderligere 6 græsbaner.

I sæsonen 1977 deltog ØIF med 28 senior- og ungdomshold i DBU's turneringer.

1. januar 1978 udgjorde afdelingens medlemstal:

Herresenior og old boys: 140 medlemmer
Herreungdom: 450 medlemmer
Damesenior og ungdom: 60 medlemmer

I mange år har glarmester Mogens Bang, Butikstorvet støttet ØIF som sponsor for mange hold, og han er stadig sponsor.

Her ses han med et ungdomshold fra sidst i 70'erne.

Holdleder er Benny Pedersen.

Ungdomshold fra sidste halvdel af 1970'erne.

Bagest fra venstre: Træner Erling Olsen, ukendt, Jack Nielsen, Michael Thygesen, Rasmus Sørensen, Flemming Andersen.
Forrest fra venstre: Anders Lorentzen, Lars Ankjær, Lars Glerup, Henning Schandorf, Kim Poder, Henrik Larsen, Kim Steffensen.

Bagest fra venstre: Jack Nielsen, Martin Jensen, Lars Ralf, Henrik Christensen, Peter Hansen, Lars Gasberg, John Toft, Jesper Jensen, Henrik Poulsen, Carsten Lauridsen.
Forrest fra venstre: Ukendt, Jens Petersen, Claus Finnerup, Claus Kongsted, Christian Faurholt, Mikael Christensen, Anders Lorentzen.

I 1977 startede en venskabsudveksling mellem Ølstykke og Birtly fra den nordlige del af England.

Initiativet blev taget af Jørn Lorentzen og John Toft, og man gæstede hinanden på skift.

Flere af de venskaber, som blev indgået dengang, holder stadig ved.

Initiativtagerne forsøgte også at få Birtly som egentlig venskabsby til Ølstykke, men det blev nedstemt af et enkelt medlem i byrådet.

Holdet fra ØIF, som var på tur til Birtly i 1977.

I 1978 var et hold drenge på tur til Norge.
Man havde lånt en hytte, og turen var ment som en hygge- og socialtur.

Der blev dog spillet fodbold mod Mjølndalen, Steinberg og Solbergelven. Alle 3 kampe blev vundet af drengene fra Ølstykke.